Sunday, December 25, 2011

correction cinta?

apelah topik kali ni pulak ye.. bukan kesalahan buat latihan je boleh di betulkan tapi... cinta pun boleh diperbetulkan.. kalau kenderaan motor perlu di over haul gitu.. cinta pun sama tau.

Cam ne caranya kita nak perbaiki cinta kita ye.. ingat tau cinta ni luas maksudnya, cinta pada Allah yang utama, cinta rasul kita, cinta ibu bapa kaum keluarga.. cinta pada suami dan anak-anak .. emm banyak lagilah. Tapi hari ni nak cerita tentang cinta yang ada pada setiap pasangannya.
  •  JANGAN PUTUS ASA
           Seorang pencinta sejati tidak akan pernah berputus asa. kesabaran dan ketabahan amat penting, jangan jadi seperti embun okey.. embun akan hilang sedikit demi sedikit seiring dengan tingginya mentari.. kita kena jadi seperti ape ye?.. sama-sama kita fikirkan ye!
  • PERKASAKAN CINTA
          Seandainya pertemuan dengan pasangan adalah kerana cinta, maka pertahankanlah. Tapi ingat, ia kenalah jauh daripada nafsu yang menipu dan disandarkan pada yang maha empunya cinta.
  • GANTUNGKAN HARAPAN
           Jika harapkan cinta hingga ke syurga, maka pergantungan yang benar harus diletakkan kepada-Nya. Mengharap pada manusia, rasa kecewa akan menjelma seandainya apa yang diharapkan tidak kesampaian, tetapi jika kita menggantungkan harapan kepada Allah s.w.t walau apa pun yang berlaku kita akan redha dan pasrah dengan natijah diakhirnya..

walau apa pun , jangan kita lupa, seandainya masalah melanda,  itu adalah sebagai ujian kesetiaan, ujian keimanan dan mungkin juga ujian ketakwaan.

Teruskanlah bercinta hingga ke syurga..


2 comments:

Fasihah Supian said...

arghh aku tak percaya cinta. membebankan !

Anonymous said...

Jadilah seperti pokok pisang... Walau di tebang, dibakar, dia akan tetap tumbuh mekar mengeluarkan tunas2 anak yang banyak...